Auteur: Alex Turk

  • Big Tech & Entertainment Casino sites nemen nog steeds mensen aan. [Advertorial]

    Big Tech & Entertainment Casino sites nemen nog steeds mensen aan. [Advertorial]

    De grootste spelers online in de technologie en entertainment tak nemen talent aan te midden van een van de grootste crisissen die de wereld ooit gezien heeft.

    Terwijl sommige van de meest veelbelovende startups van Silicon Valley hun werknemers ontslaan, zijn gevestigde bedrijven als Facebook, Apple Inc., Amazon.com Inc. en Booking.com gevestigd in Amsterdam op zoek naar software-engineers, datawetenschappers, productontwerpers. De vraag naar remote werkende online experts is alleen maar gestegen de laatste maanden.

    Facebook huurt ontwerpers, onderzoekers, technisch talent in, en veel tekstschrijvers. Meer weten, check hun website hier. https://www.facebook.com/careers/

    Ook in het online casino segment is de groei zichtbaar. Vele bedrijven die zich in dit segment bevinden zijn opzoek naar werknemers die remote, dus van huis, werk kunnen verrichten. Denk hierbij aan het schrijven van teksten die op de casino nieuws websites geplaatst worden of vele marketing rollen zoals PPC-experts tot digital marketing. Dit segment is in de laatste jaren hard gegroeid, en is zich nu ook meer op de Nederlandse market gaan richten.

    Denk jij dat je goed teksten kan schrijven en creatief bent ingesteld of wellicht al vele jaren in de online marketing werkzaam bent en nu toch wat nieuws wil ondernemen. Neem direct contact op met een van de beste Europese Casino sites. Hier beneden de relevant linkjes om direct aan de slag te gaan. Bezoek de website en stuur ze direct een email.

    onlinecasinosspelen.com
    onlinecasinosspelen.com/contacteer-ons

  • Aanpassingen uitvaartverzorging tijdens de Corona crisis [Advertorial]

    Het gaat vandaag de dag alleen nog maar over Corona en de maatregelen die hier aan vastzitten. Wij hopen dat het allemaal weer zo snel mogelijk bij het oude is maar weten ook dat dit niet realistisch is.

    Wij moeten met elkaar naar een nieuwe omgangsvorm zoeken om toch met z’n allen gezond te blijven. En ook in ons werk is dat erg moeilijk. Natuurlijk kunnen wij op afstand een luisterend oor zijn, maar even een kleine aanraking van troost kan momenteel niet. Dat is buitengewoon vervelend omdat dat juist één van de redenen is om dit vak uit te oefenen.

    Wij hebben een mooi uitvaartcentrum met een grote aula voor een kleine bijeenkomst of een condoleance en natuurlijk een 24-uurs suite waar de familie een sleutel van krijgt zodat zij niet alle vrienden en bekenden thuis hoeven te ontvangen. Deze suite biedt vrienden en bekenden de mogelijkheid om ook in deze tijd in alle rust en veiligheid afscheid te kunnen nemen van hun dierbare.

    Wij kunnen hele verhalen vertellen over hoe uitvaarten er vandaag de dag uitzien maar dat vinden wij persoonlijk en een uitvaart blijft maatwerk. Iedereen is anders en wil ook zijn of haar uitvaart zoals hij of zij dat wilt. Wij zullen u daarin blijven adviseren tijdens de Corona crisis maar ook na het Corona tijdperk, want een ding staat vast wij samen kunnen het Corona virus verslaan.

    Blijf vooral gezond!!

    Uitvaartverzorging Duin | Lindenlaan 100 | 1815 HJ | Alkmaar | 072-5115238 | uitvaartverzorgingduin.nl

  • Mogelijk legale wietteelt in Altongebied; zorgvuldige screening

    Mogelijk legale wietteelt in Altongebied; zorgvuldige screening

    Het is heel goed mogelijk dat in de gemeente Heerhugowaard ondernemers zich binnenkort gaan bezighouden met legale wietteelt. Dit zou gaan gebeuren in het Alton glastuinbouwgebied aan de N242. Volgens gemeentelijk communicatiemedewerker Ron van de Velde heeft zich tot nu toe twee potentiële wiettelers gemeld.

    De legalisering van wiet wordt onderzocht door van het Ministerie van Veiligheid en Justitie en het Ministerie van Volksgezondheid. Zij hebben tot nu toe tien gemeenten aangewezen waar coffeeshops legale wiet mogen gaan verkopen. Daar zit Heerhugowaard niet bij, maar de teelt hoeft niet per se in die gemeenten plaats te vinden. Andersom geldt wel dat, mocht er in Heerhugowaard geteeld gaan worden, dit niet betekent dat de lokale coffeeshop Steppin’ Inn daar zijn cannabis vandaan zal halen. De teelt is bestemd voor de tien aangewezen gemeenten.

    Een aantal bedrijven meldden zich bij de overheid voor het wietexperiment. Ontwikkelingsbedrijf NHN heeft hen geïnformeerd over de mogelijkheden van glastuinbouw in de regio en na overleg kwamen twee van de gegadigden op het Alton-gebied uit. Welke telers zullen worden uitverkoren is nog niet bekend, en ook niet of ze bestaande of nieuwe kassen willen gebruiken.

    Het college van B&W heeft vooralsnog geen bezwaren tegen de vestiging van een wietfarm op Heerhugowaardse bodem en vertrouwt erop dat het Rijk zorgvuldig te werk gaat. Pas als er overlast ontstaat voor omwonenden of de veiligheid in het geding is, zal actie ondernomen worden. Te denken valt dan aan geluids-, geur- of lichtoverlast, of een algemeen gevoel van onveiligheid.

    Het Ministerie van Veiligheid en Justitie screent elke kandidaat-teler grondig, zodat er geen gevaar bestaat dat zich ondernemers melden met een criminele achtergrond.  Vooralsnog blijft geheim om welke ondernemers het gaat, een randvoorwaarde van het ministerie, om het wietexperiment in alle rust te laten verlopen.

    Burgemeester Blase heeft de laatste stem in het proces. Als hij een wietkweker om wat voor reden dan ook niet geschikt acht, kan hij een negatief advies geven aan het ministerie.

  • Man rent weg met handboeien om in Stikkelwaard; politie start zoekslag

    Man rent weg met handboeien om in Stikkelwaard; politie start zoekslag

    De politie is op zoek naar een man met handboeien om in de Stikkelwaard in Alkmaar. De man nam de benen op het moment dat hij aangehouden werd en handboeien omkreeg. Donderdagavond stuurde de politie om 20:13 uur een bericht via Burgernet uit en vraagt omwonenden uit te kijken naar de man.

    Het gaat om een 22-jarige man, gekleed in spijkerbroek en een grijs vest. Opvallend is dat de man geboeid is met zijn armen op de rug. Wat de man op zijn kerfstok heeft wil de politie niet bekend maken alleen dat hij geregistreerd stond.

    Wie de man gezien heeft of meer informatie heeft wordt gevraagd direct contact op te nemen met de politie via 112.

  • Oplossing voor ruimtegebrek Vroonermeerschool: “We zijn blij dat we weer kunnen groeien”

    Oplossing voor ruimtegebrek Vroonermeerschool: “We zijn blij dat we weer kunnen groeien”

    Een opluchting voor de krap behuisde Vroonermeerschool. De school kan vanaf februari samen met kinderopvangorganisatie SKOA gebruik maken van een nieuwe noodgebouw in de Vroonermeer. De dependance wordt zolang geplaatst  op het braakliggende terrein De Driehoek in de wijk Vroonermeer, pal achter het noodgebouw van basisschool De Lispeltuut.

    “Wij zijn blij dat we weer kunnen groeien,” zegt Karin Donkers, directeur van de Vroonermeerschool. “We krijgen één lokaal erbij, want we zijn met onze kleutergroep uit het lokaaltje gegroeid dat we in het Lispeltuut-gebouw toegewezen hadden gekregen. We kunnen daar geen kleuters meer toelaten.” In februari verhuizen de kleuters naar een ruim lokaal. “We weten nog niet welke datum, maar in februari is de oplevering.”

    Sinds de oprichting van de openbare school in 2017 is het kommer en kwel qua ruimte. De Vroonermeerschool kreeg toen twee leslokalen toegewezen in het schoolgebouw van basisschool De Lispeltuut, die zelf ook al niet ruim in zijn jas zat. Mede door de groei van de Vroonermeerschool leidde dit tot discussie tussen de scholen, dat uiteindelijk escaleerde  tot in de gemeenteraad. In april 2019 kreeg de Vroonermeerschool er een lokaal in het gebouw bij.

    “Het lokaal dat we nu achterlaten dat houden we vooralsnog,” zegt de directeur. “Omdat we anders straks weer opnieuw knijp komen te zitten wat groei betreft. Dan kunnen we ook eindelijk weer eens een fijn oudergesprek voeren, niet in een balieruimte maar gewoon rustig op een eigen plekje.”

    De twee scholen en de kinderopvang wachten op de komst van een nieuw en modern schoolgebouw.  “Het duurt nog even voor het nieuwe schoolgebouw er staat. Dat zit nog in de ontwerpfase, we moeten denk ik nog twee jaar overbruggen,” zegt het schoolhoofd. Tot die tijd hebben de Vroonermeerschool en SKOA voorlopig weer ruimte om verder te groeien. “Dat zijn mooie ontwikkelingen,” besluit de directeur. (Foto: archief)

  • Red de Hout start petitie tegen verleende bomenkapvergunning

    Red de Hout start petitie tegen verleende bomenkapvergunning

    Stichting Red de Hout is woensdagmiddag een petitie gestart en wil dat de verleende bomenkapvergunning ingetrokken wordt door gemeente Alkmaar. “We gaan alles in het werk zetten om de kap te voorkomen,” meldt de stichting. Al 312 keer is de petitie ondertekend.

    Gemeente Alkmaar gaf begin deze maand toestemming aan Noordwest om bomen te kappen. Het gaat om 74 bomen op eigen terrein en 35 bomen in de Alkmaarderhout. Enkele bomen daarvan worden verplaatst. Uiterlijk maart 2020, voor aanvang van het broedseizoen, gaat de kap beginnen.

    De bomen moeten plaatsmaken voor de eerste fase van de vernieuwbouw van het ziekenhuis. Het ziekenhuis verklaarde al eerder dat er voor iedere gekapte boom uiteindelijk een vergelijkbare boom wordt geplaatst.

  • Kolping Boys omarmt Derde Helft: “Er wordt gewoon lekker met elkaar geouwehoerd” (VIDEO)
    Featured Video Play Icon

    Kolping Boys omarmt Derde Helft: “Er wordt gewoon lekker met elkaar geouwehoerd” (VIDEO)

    Een primeur in Noord-Holland. Bij de Alkmaarse voetbalvereniging Kolping Boys werd woensdagmiddag de Derde Helft afgetrapt, een nieuwe ontmoetingsplek met een sportief randje, speciaal voor 55-plussers. “We willen er een evenement van maken zodat alle ouderen weer bij mekaar komen. Dit moet landelijk worden,” zegt Ren Louwen van Kolping Boys.

    De Derde Helft is een initiatief van het Nationaal Ouderenfonds en de Vriendenloterij met als doel de sportkantine een vernieuwde functie geven. “We stellen de sportkantine open voor ouderen uit de omgeving,” zegt Anne de Schutter-Bulsing van het Nationaal Ouderenfonds.

    De sportkantine van Kolping Boys biedt plek aan 55-plussers die elkaar hier kunnen ontmoeten voor activiteiten, een kopje koffie en een goed gesprek. De aanwezige senioren zijn zichtbaar blij met het initiatief. Naar hartenlust worden in de kantine allerlei spellen gespeeld, van darten tot sjoelen.

    Buiten op het veld laten vooral de heren zien dat ze nog best een balletje kunnen trappen tijdens een partijtje walking football. Oud AZ-speler Henk van Rijnsoever trapt graag een balletje mee. “Voetbalverenigingen doen heel veel voor alle doelgroepen, behalve voor ouderen, ” zegt Van Rijnsoever. “Moet je zien, er wordt gewoon lekker met elkaar geouwehoerd.”

  • Kees Elhorst trots als een pauw op titel ‘Beste lunchroom’: “Een betere score kun je niet krijgen”

    Kees Elhorst trots als een pauw op titel ‘Beste lunchroom’: “Een betere score kun je niet krijgen”

    Lunchroom Elhorst is door horecaprijzen.nl verkozen tot de beste lunchroom van Alkmaar èn van Noord-Holland. Ook de speciale Gold award ging naar de lunchroom vanwege het hoogste waarderingscijfer. Dinsdag werden de winnaars bekend gemaakt op de website die een initiatief is van diverse horecavakbladen.

    Het waren de gasten van de lunchroom die voor de nominatie zorgden. Toen eigenaar Kees Elhorst daarmee geconfronteerd werd moest hij nog wel beslissen of hij wel mee wilde doen. Die keuze was snel gemaakt. “Ik dacht meteen daar gaan we aan meedoen, wíj kunnen wel zeggen dat we de beste van Noord-Holland zijn, maar het is leuker als onze gasten dat bevestigen.”, zo laat hij Alkmaar Centraal weten.

    En dat deden ze. De gasten konden cijfers geven voor bijvoorbeeld ambiance, gerechten en bediening. Dat leverde de lunchroom een score van 9.54 op.  “Een betere score kan je niet krijgen. En dat puur en alleen door onze gasten. Daar zijn we erg trots op,” vertelt Kees met een lach van oor tot oor. “M’n team loopt hier als een paar trotse pauwen rond.”

    Het is geen toeval dat de klanten de lunchroom een hoge waardering toekennen. “Alles wat we uit serveren en alles wat we doen krijgt nèt even dat extraatje. Net even die extra twist, nèt even die opmaak anders, nèt even die extra service, bij ons is alles met nèt dat beetje extra,” vertelt de gepassioneerde horecaondernemer. “Als je dat extra bevestigd krijgt van je gasten dan is dat gewoon gaaf.”

    Op 20 januari is de prijsuitreiking en gaat de lunchroom een dag dicht. “Dan maken we er een hele feestdag van. ‘s Middags is de uitreiking in Aalsmeer, dan gaan we met 22 man in een bus en daar een feestje bouwen.” Ook wordt die dag bekend gemaakt welke provinciale winnaar de beste lunchroom/broodjeszaak van Nederland is. “We staan nu in de top 12, ik hoop dat we in de top 3 eindigen.” Op de vraag of dan de vlag uit gaat moet Kees lachen. “De vlag gaat nu al uit hoor!”

  • Proeflokaal de Boom is trots: Richard Moerkerk uitgeroepen tot beste bierspecialist van Nederland

    Proeflokaal de Boom is trots: Richard Moerkerk uitgeroepen tot beste bierspecialist van Nederland

    Eén van de meest prestigieuze horecaprijzen werd maandagavond uitgereikt aan de Alkmaarder Richard Moerkerk van Proeflokaal De Boom. Op persoonlijke titel kreeg hij de Award ‘Bierspecialist in de horeca 2019’ in handen tijdens het gala-avond in Amsterdam van organisator Entree Magazine.

    Als biersommelier tapt Richard niet alleen de meest bijzondere bieren, hij weet er ook alles van en vertelt er graag over. “Deskundig zonder betweterig te zijn,” oordeelde de jury na een bezoek aan het proeflokaal.

    Met zijn achtergrond als kok, weet Richard ook welke bieren bij welke spijzen het beste combineren. Ook was de jury gecharmeerd van zijn gastvrijheid. “Voor iedereen die binnenkomt of weggaat heeft Richard aandacht en hij geeft het juiste advies over de bieren. Een plek waar ook echte bierspecialisten zich thuis voelen als gast,” aldus de jury.

    “Een horecaman die bierbeleving op een hoger niveau brengt. Voor de jury van de vijf sterke genomineerden is Richard degene die zich Bierspecialist in de horeca 2019 mag noemen.” (Foto: Entree Awards)

  • Fusiegemeente Heerhugowaard-Langedijk start zoektocht naar nieuwe naam

    Fusiegemeente Heerhugowaard-Langedijk start zoektocht naar nieuwe naam

    Met de campagne ‘Verras ons’ is de zoektocht naar de nieuwe naam van start gegaan. Welke naam straks op de gemeentenaamborden mag prijken laten de fusiepartners Heerhugowaard en Langedijk graag over aan de creativiteit van de inwoners. Tot en met 11 december is de digitale en de papieren ideeënbus geopend voor inzendingen.

    Wordt het Dijk en Waard? Scharwouderland? Langewaard? “Alles is mogelijk. Er zijn geen voorwaarden waaraan de nieuwe naam moet voldoen. De naam kan verwijzen naar het verleden of is juist toekomstgericht. Het kan een anagram zijn of een andere creatieve vondst,” zo melden de twee gemeenten.

    Uit alle inzendingen maakt de namencommissie een selectie van maximaal zes namen. Daarna mogen inwoners aangeven wat ze van deze namen vinden. De winnende naam wordt in maart 2020 bekend gemaakt. Degene die de winnende naam heeft verzonnen krijgt een beloning.

    Een naam aandragen kan op verschillende manieren. Digitaal via de website van de fuserende gemeenten. Op papier via de antwoordcoupon in de huis-aan-huisbladen van deze week. Op verschillende locaties kan deze ingeleverd worden, zoals in Langedijk in De Binding, De Anbouw, De Geist, Het Behouden Huis en café de Bonte Koe. Heerhugowaarders kunnen terecht bij het gemeentehuis, wijkcentrum De Horst, buurthuis De Ezel, buurthuis de Hoeksteen, buurthuis de Deel en wijkcentrum De Zon.