Categorie: incidenten 112

  • In Park Oosterhout achtergelaten auto brandt volledig uit

    In Park Oosterhout achtergelaten auto brandt volledig uit

    Donderdagavond is even voor middernacht langs de Vondelstraat in Alkmaar een auto volledig uitgebrand. Het voertuig, een oude DAF, was achtergelaten in Park Oosterhout en daar in brand gestoken.

    Toen de brandweer ter plaatse kwam sloegen de vlammen al uit de auto en bleek er weinig meer te redden. Wie de auto in het park heeft achtergelaten is nog onduidelijk, wel is zeker dat het om brandstichting gaat.

  • Heerhugowaarder neergestoken in Zuid-Scharwoude, Alkmaarse vrouw aangehouden

    Heerhugowaarder neergestoken in Zuid-Scharwoude, Alkmaarse vrouw aangehouden

    [UPDATE] Donderdag kort voor middernacht is 19-jarige jongen uit Heerhugowaard ernstig gewond geraakt bij een steekpartij in of bij een woning aan de Dokter Wilminkstraat in Zuid-Scharwoude. Een 31-jarige vrouw uit Alkmaar, die in de woning aanwezig was, is aangehouden maar waarom is niet bekend. Bij doorzoeking van de woning vonden agenten een vuurwapen.

    De politie was massaal aanwezig. Ook waren twee ambulances ter plaatse en er was een trauma-arts gealarmeerd die met een traumaheli zou worden ingevlogen. De komst daarvan werd geannuleerd. Het slachtoffer is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

    De aanleiding van de steekpartij is niet bekend, er is mogelijk met een schroevendraaier gestoken. De politie doet nader onderzoek.

  • Stapel pallets in brand gestoken op Kortenaerkade Alkmaar

    Stapel pallets in brand gestoken op Kortenaerkade Alkmaar

    Een half uur na het begin van het nieuwe jaar werd op de Kortenaerkade in Alkmaar een stapel pallets in brand gestoken. Omdat er geen direct gevaar was voor de omgeving besloten de hulpdiensten niet direct in te grijpen.

    De politie hield vanaf afstand een oogje in het zeil en de brandweer greep pas enige tijd later in. Toen was wat er nog over was van het brandje snel geblust.

  • Coronapatiënt met helikopter overgebracht naar ziekenhuis in Enschede

    Coronapatiënt met helikopter overgebracht naar ziekenhuis in Enschede

    Donderdag is voor de tweede keer in korte tijd een coronapatiënt overgevlogen vanaf het Noordwest in Alkmaar naar een ander ziekenhuis. De vrouw is naar Enschede overgebracht. Haar zoons stonden toe te kijken hoe ze met de brancard naar de helikopter werd gebracht en erin werd geschoven.

    Recent werd al een patiënt naar een ziekenhuis in Duitsland vervoerd. Het is bij het NWZ vrijwel de hoogste alarmfase en ook andere ziekenhuizen in de provincie hebben het water aan de lippen staan. Verslechtert de situatie verder, moeten er misschien harde keuzes gemaakt worden over wie op de Intensive Care terecht kan.

    Naast dat er veel patiënten binnenkomen, zorgt het zoveel mogelijk in stand houden van de reguliere zorg voor extra druk. In de eerste golf was veel sneller afgeschaald. Bovendien is er binnen Noord-Holland en Flevoland wel goede coördinatie voor de spreiding van coronapatiënten, maar ziekenhuizen elders in het land zijn zuiniger met het uitlenen van IC-bedden.

  • Fietsster gewond bij aanrijding op Berenkoog in Alkmaar

    Fietsster gewond bij aanrijding op Berenkoog in Alkmaar

    Een fietsster is donderdag rond 09:10 uur op de Berenkoog in Alkmaar aangereden. De bestuurder van een bestelbusje kwam vanaf de Otterkoog en heeft haar mogelijk over het hoofd gezien, of haar snelheid verkeerd ingeschat.

    De fietsster is onder andere met letsel aan haar enkel meegenomen naar het ziekenhuis. De tweewieler is door de politie meegenomen.

  • Twee gewonden na harde crash in sloot langs N244 bij De Rijp

    Twee gewonden na harde crash in sloot langs N244 bij De Rijp

    Een auto is woensdag rond 20:30 uur in een sloot langs de N244 gecrasht tussen Westbeemster en De Rijp. Twee inzittenden raakten gewond. Nadat ze door politie en brandweer uit de auto waren bevrijd, zijn ze naar het ziekenhuis vervoerd.

    De oorzaak van het ongeval is onbekend. Vermoedelijk raakte de bestuurder in de flauwe bocht vlak voor De Rijp net naast de weg, corrigeerde teveel en schoot toen de weg over om hard in de smalle sloot aan de andere kant te eindigen. Gezien de vele schade aan de auto en de brokstukken er omheen, was het een harde klap. Een berger heeft de auto uit de sloot getakeld. De weg tussen Middenbeemster en De Rijp was tijdelijk afgesloten.

    De laatste tijd belanden in de wijde regio opvallend veel bestuurders in een sloot of vaart langs de weg, maar het is gissen of dit toeval is of een specifieke oorzaak heeft.

  • Alkmaarse gooit huisraad naar buiten, biedt agenten hevig verzet: “Bezweet en nu al spierpijn”

    Alkmaarse gooit huisraad naar buiten, biedt agenten hevig verzet: “Bezweet en nu al spierpijn”

    Een Alkmaarse vrouw is woensdagochtend vroeg met grote moeite aangehouden en ingesloten, nadat ze haar huisraad naar buiten gooide en bij toenadering maar niet kalmeerde. De vrouw bleek bipolair te zijn en had vermoedelijk speed gebruikt. “Geen goede combinatie. Helemaal bezweet en nu al spierpijn”, Twitterde wijkagent Bas Wijnen, toch geen kleine jongen.

    Rond 04:00 uur kreeg de politie melding dat een bewoonster van de Grote Beerstraat haar huisraad naar buiten gooide en voor overlast zorgde. Toen agenten aankwamen probeerden ze de vrouw, die ook in haar woning spullen had vernield, te kalmeren en naar binnen te krijgen. “Maar dat lukte niet. Ze reageerde heel agressief en dreigend, en ze schold de agenten uit. Toen is de vrouw aangehouden”, licht politiewoordvoerder Wendy Boudewijn toe. “Bij haar aanhouding verzette ze zich hevig… schoppen, knijpen….”

    Ook onderweg naar het politiebureau en tijdens haar insluiting bleef de vrouw zich maar verzetten. Voor de veiligheid van de agenten en haarzelf, is ze ontkleed en in een papieren scheurpak gehesen. Wat er verder met haar gaat gebeuren is nog niet duidelijk.

  • Groepje met zwaar illegaal vuurwerk bij De Zeppelin in de kraag gevat

    Groepje met zwaar illegaal vuurwerk bij De Zeppelin in de kraag gevat

    Bewoners in de omgeving van De Zeppelin aan de Anna Polaktuin in Heerhugowaard hadden al eventjes last van harde knallen in de middag en de avond, maar na dinsdagavond zal het er wat rustiger zijn. Naar aanleiding van een melding heeft de politie een groepje met illegaal vuurwerk in de kraag weten te vatten. Er werden nog vluchtpogingen gedaan maar het groepje kon, mede dankzij buurtbewoners, niet ontkomen. Het vuurwerk is in beslag genomen. De vangst bestond onder andere uit Cobra’s, Silver Thunder kanonslagen en Cool Bastards.

    Op sociale media wordt zeer uiteenlopend gereageerd. Er zijn mensen blij met de actie, waaronder een aantal hondenbezitters, maar ook volgers die fel tegen zijn. Zo valt het woord “struikrover” en worden melders uitgemaakt voor NSB’ers. (foto: Politie Heerhugowaard)

  • NS-medewerker meermalen door Alkmaarse zwartrijder bespuugd in trein van Ede naar Arnhem

    NS-medewerker meermalen door Alkmaarse zwartrijder bespuugd in trein van Ede naar Arnhem

    Een 23-jarige Alkmaarder is maandagavond op het station van Arnhem aangehouden omdat hij een NS-medewerker meermalen had bespuugd. “Zaken als deze zijn, helemaal in corona-tijd, onacceptabel”, laat de politie weten. “De man heeft tot dinsdagochtend vastgezeten en zal zich binnenkort moeten verantwoorden voor de rechter.”

    De Alkmaarder werd betrapt op zwartrijden tussen Ede naar Arnhem. Daarop slingerde hij beledigingen naar hun hoofd van de NS-medewerkers en bespuugde een van de boa’s meerdere keren. De politie werd opgeroepen, zodat de man op het station in Arnhem door agenten kon worden overgenomen. Vanwege corona wacht hem waarschijnlijk een hogere straf dan normaal.

  • Inbraakgolf in Heerhugowaard tijdens vakantie: “Meerdere inbrekers actief”

    Inbraakgolf in Heerhugowaard tijdens vakantie: “Meerdere inbrekers actief”

    Sinds het begin van de kerstvakantie wordt Heerhugowaard getroffen door een inbraakgolf. Uit navraag blijkt dat de politie sinds 19 december tien inbraakmeldingen heeft gekregen.  Het gaat vrijwel zeker om meerdere inbrekers(teams), laat politiewoordvoerder Erwin Sintenie weten. Veelal werd via een raam ingebroken, twee keer op één dag werd het slot van de voordeur uitgeboord. De nieuwste wijken lijken gespaard te blijven, mogelijk omdat daar kansen op succes kleiner zijn.

    Voor Heerhugowaard Centraal zocht Sintenie uit hoeveel inbraken er precies bekend zijn bij de politie, en of er wellicht een patroon is onder de diverse “modus operandi”, oftewel de handelswijzen. Dat bracht, naast de acht meldingen van wijkagent Mark Wever via Twitter, nog eens twee inbraken aan het licht, waaronder eentje op 19 december en een aan de Rozenstraat op 26 december.

    Op 22 december was ingebroken aan de Rode Lynx. Aan de achterzijde van de woning een keukenraam geforceerd, maar al was de woning behoorlijk doorzocht, voor zover bekend is niets weggenomen. Niet veel verderop werd ook aan de Reuzenpandasingel ingebroken, maar hier is niets meer over bekend.

    Op 25 december verschafte een inbreker zich toegang tot een woning aan de Jupiterlaan via een kantelraam. Ook is op eerste kerstdag ingebroken aan de Loodwitmolen. Een voorraam was geforceerd en de woning was doorzocht.

    De inbraken op 26 december aan de Rozenstraat en de Serpentijn zijn waarschijnlijk gepleegd door dezelfde dader. Beide keren was het slot van de voordeur uitgeboord. Ook was er die dag ingebroken aan de Middenweg in De Noord. Een bewoner trof na zijn nachtdienst een overhoop gehaald huis. De dader had een tuimelraam geforceerd en was vertrokken via een schuifpui.

    In de nacht van 27 op 28 december schrok de 89-jarige bewoonster van een woning aan een woning aan de Korte Dreef wakker, toen er ineens een man in de kamer stond. De man was via het dakraam binnengekomen en had in ieder geval de portemonnee van de vrouw meegenomen. Kort na middernacht was ingebroken aan de Jan van de Veldelaan, maar er zijn geen details bekend.

    De vakantie is nog niet voorbij dus Heerhugowaarders: weest extra alert.