Categorie: incidenten 112

  • Fietser gewond na aanrijding op verkeersplein Bergerhout

    Fietser gewond na aanrijding op verkeersplein Bergerhout

    Maandagavond is een fietser gewond geraakt bij een aanrijding op verkeersplein Bergerhout in Alkmaar. Waarschijnlijk wilde de automobilist de rotonde vanaf het Scharlo op rijden een zag daarbij de voorlangs passerende fietser over het hoofd. Het is niet duidelijk of het voorlicht van de elektrische fiets werkte, het achterlicht in ieder geval wel.

    Het ongeval leek in eerste instantie ernstig genoeg om een traumahelikopter te alarmeren, maar de komst daarvan is later geannuleerd. Het slachtoffer is met onbekend letsel en per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.

  • Waardse politie houdt gewapende verdachte van mishandeling aan

    Waardse politie houdt gewapende verdachte van mishandeling aan

    Zondagavond heeft de politie van Heerhugowaard een gewapende verdachte van een mishandeling aan de Hortensialaan weten aan te houden. Hij had tijdens zijn aanhouding een vuurwapen of een daarop gelijkend voorwerp bij zich.

    Even daarvoor, om 18:49 uur, had de Waardse politie een bericht via Burgernet rondgestuurd met het verzoek om in de Bomenwijk uit te kijken naar een getinte man met halflang haar, van rond de 24 jaar oud. Aangeraden werd hem niet te benaderen, al werd in het bericht niet vermeld dat hij mogelijk gewapend was. Zes minuten later volgde een tweede bericht dat de verdachte was aangetroffen.

  • Waardse politie betrapt bestuurder op rijden met rijontzegging

    Waardse politie betrapt bestuurder op rijden met rijontzegging

    Zondagavond voerde de politie van Heerhugowaard controle uit en trof een bestuurder die reed met een ingevorderd rijbewijs. “Rijden tijdens ‘ontzegging rijbevoegdheid’. Totdat je de politie tegenkomt”, tweette groepschef Maurice Smit.

    De bestuurder is aangehouden en tegen hem is proces verbaal opgemaakt. Vanzelfsprekend mocht deze persoon niet verder rijden.

  • Alkmaarse politie waarschuwt voor louche klussers na opnieuw meldingen uit Heiloo

    Afgelopen weekend kreeg de Alkmaarse politie opnieuw meldingen van louche klusjesmannen in Heiloo. Ze rijden in een grijze Opel bestelbus met buitenlandse kentekenplaten. Twee weken terug waren er ook al meldingen, toen reden de klussers in een grijze Renault Trafic. Het is nog niet duidelijk of ze ook in Alkmaar actief zijn geweest.

    “Vaak zijn de zogenaamde klusjesmannen gewoon heel brutaal, terwijl er eentje aanbelt zit de ander al op het dak”, vertelt de politie op Facebook. “Met mooie praatjes, folders van een gerenommeerd bouwbedrijf en een aantrekkelijke prijsafspraak krijgen ze veel mensen zover om met hen in zee te gaan. In eerste instantie lijkt het allemaal goed, maar vaak gaat het mis. Altijd moet er contant aanbetaald worden en dan is er opeens veel extra werk. Zodra er betaald is, vertrekken de mannen met de noorderzon.”

    De politie adviseert niet in zee te gaan met mensen die ongevraagd aan de deur komen om allerhande klusjes te doen, zoals onderhoud aan het dak, de gevel of de tuin. Huur een geregistreerd bedrijf en maak goede schriftelijke afspraken over het werk en de kosten.

    Wie denkt louche klussers te zien, wordt verzocht de politie te bellen via 0900-8844. De politie controleert ze dan grondig, onder andere of er strafbare feiten zijn gepleegd.

  • Twee in Sloerstraat in Alkmaar geparkeerde auto’s zwaar beschadigd door brand

    Twee in Sloerstraat in Alkmaar geparkeerde auto’s zwaar beschadigd door brand

    In de nacht van zaterdag op zondag zijn twee auto’s, die aan de Sloerstraat in Alkmaar geparkeerd stonden, door brand getroffen. Voor het ontstaan van de  brand hebben omwonenden een paar knallen gehoord. Beide auto’s, die naast elkaar geparkeerd waren, zijn dusdanig beschadigd dat ze als total loss beschouwd moeten worden.

    De politie heeft het gebied bij de voertuigen met lint afgeschermd. Mogelijk wordt in de loop van zondag  forensisch onderzoek gedaan naar de toedracht van de brand. Belangrijkste reden daarvoor is dat brandstichting niet wordt uitgesloten. Daarna zal een berger beide voertuigen ophalen.

  • Twee gewonden en veel schade na omkeren op N241 bij Heerhugowaard

    Twee gewonden en veel schade na omkeren op N241 bij Heerhugowaard

    Vrijdagavond zijn twee mensen gewond geraakt bij een ongeluk bij de rotonde N242 en N242, ter hoogte van het Verlaat in Heerhugowaard. De bestuurder van een Volkswagen Golf verliet de rotonde en wilde richting Nieuwe Niedorp rijden, toen voor hem een automobilist op de weg omkeerde. Hij kon niet meer op tijd ontwijken en botste vol tegen de kerende Opel, ter hoogte van de linkerdeur.

    De twee inzittenden van de Opel raakten allebei bekneld door de klap. Ze zijn door de brandweer bevrijd en met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht.

  • Achtervolging met hoge snelheid na melding ANPR camera eindigt op rotonde

    Achtervolging met hoge snelheid na melding ANPR camera eindigt op rotonde

    Een ‘hit’ van een ANPR-camera bij Alkmaar heeft vrijdagavond gezorgd voor een achtervolging met hoge snelheid over de ringweg van Alkmaar en de N9. De Automatic Number Plate Recognition camera registreerde een Duits kenteken dat bij een gestolen auto hoort waarna de bijbehorende software een alarm gaf.

    Meerdere politie-eenheden waaronder een politiehelikopter zetten de achtervolging in. Zodra de bestuurder van de witte Fiat bestelwagen dat in de gaten krijgt gaat hij er met hoge snelheid vandoor. De achtervolging komt ten einde op een rotonde bij Burgerbrug waar een ongemerkte politiewagen en een gewone politie-auto de vluchtende auto klem rijden.

    De auto’s hebben elkaar geraakt, waardoor er ook een ambulance ter plaatse is geweest. De vluchtende bestuurder is niet gewond geraakt en kon ter plaatse worden aangehouden.

  • Meisje raakt met voet bekneld tussen wiel en frame fiets

    Meisje raakt met voet bekneld tussen wiel en frame fiets

    Een jong meisje is vrijdagavond gewond geraakt toen ze met haar voet tussen het wiel en het frame van haar fiets bekneld raakte. Meerdere passanten stopten om het meisje te helpen. Ook politie-inzet mocht niet baten, uiteindelijk bleek de komst van de brandweer noodzakelijk.

    Die wist het meisje te bevrijden en over te dragen aan het ook gealarmeerde ambulancepersoneel, dat het meisje onderzocht en met mogelijk beenletsel meenam naar het ziekenhuis.

  • Auto te water langs N242 bij Heerhugowaard

    Auto te water langs N242 bij Heerhugowaard

    Vrijdagavond is een automobiliste met haar auto in een sloot langs de N242 bij Heerhugowaard terechtgekomen. Wat de oorzaak is van het éénzijdige ongeval, dat ter hoogte van Axel’s Bikeshop gebeurde, is niet bekend.

    De vrouw kon zelf uit de auto klimmen en wist ook op eigen kracht de overkant van de sloot te bereiken. Ze is ter plaatse door ambulancepersoneel gecontroleerd, maar hoefde niet mee naar het ziekenhuis. De auto is door een berger weer op het droge getrokken en afgevoerd.

  • Brievenbus op Hooftplein opgeblazen: “Dag, lieve kerstkaarten” (VIDEO)
    Featured Video Play Icon

    Brievenbus op Hooftplein opgeblazen: “Dag, lieve kerstkaarten” (VIDEO)

    Een aantal kerstkaarten vanuit de omgeving van het Hooftplein in Alkmaar zullen nooit aankomen. Donderdagavond is de brievenbus opgeblazen, waarschijnlijk met zwaar vuurwerk. Op de grond ligt verkoolde post, waaronder een kerstster en een CD’tje. “Dit is zo sneu”, zegt Chantal van de schoonheidssalon om de hoek tegen mediapartner NH Nieuws. “Tuig is het!”, vindt een ander.

    NH nam een kijkje en trof een dame die net al haar kerstkaarten op de bus wilde doen. “Ja, ik heb zo’n veertig stuks bij me”, vertelt ze. “Dit is wel echt heel jammer. Nu moet ik wat anders bedenken.” Op dat moment was de bende al grotendeels opgeruimd.

    Chantal van de schoonheidssalon ernaast trof de gesloopte de brievenbus gevestigd is, heeft de gesloopte brievenbus nog wel gezien. “Ik kwam vanmorgen op mijn werk aan en trof het zo aan. Er ligt een kerstkaart, een CD’tje. Dit is zo sneu. Ik ben wel blij dat mijn gevel nog heel is.”

    Op Facebook heeft Nikita een foto geplaatst van de bende die de vandalen achterlieten. Ze kwam rond 23:30 uur thuis van werk. “Dit gaat wel ver. Zeg maar dag tegen je lieve kerstkaart.” Andere Alkmaarders reageren verbolgen. “Wat een hufters. Ik heb daar vorige week nog twee keer iets op de bus gedaan. Tuig is het!” Anderen reageren droef. “Al die mooie kaarten die nooit aankomen…”

    Het is niet duidelijk hoe de brievenbus is gesloopt, maar het gaat vermoedelijk om zwaar vuurwerk. “Helaas hebben we hier ieder jaar mee te maken”, zegt een woordvoerder van Post NL tegen onze mediapartner.

    “Als dit gebeurt, proberen we zoveel mogelijk post alsnog te bezorgen. Ook beschadigde post leveren we nog af, mits de adressering nog leesbaar is. Als we zulke post bezorgen, gaat er een begeleidende brief vanuit PostNL mee, waarin we uitleggen waarom de post beschadigd is. Voor briefpost waarvan de adressering niet meer leesbaar is, zit er niet anders op dan dat het vernietigd moet worden.”

    Brievenbussen worden maandag 30 december afgesloten vanwege de grote kans op dit soort voorvallen. Donderdag 2 januari gaan ze voor 12:00 uur open. “We kunnen ze niet eerder sluiten vanwege het belang van postbezorging: we bezorgen dagelijks miljoenen poststukken en in deze tijd dankzij alle kerstkaarten nog meer.”

    Brievenbussen zijn niet het enige doelwit van vandalen. De nacht ervoor moesten een aantal prullenbakken in Heerhugowaard het ontgelden. Hiervoor zijn echter dankzij een getuige twee verdachten aangehouden.