Expositie van jubilerende Grafiekgroep Bergen bij Kranenburgh 🗓

Een groep oudere mensen poseert buiten, achter felrode stoelen, omringd door veel groen.

Grafiekgroep Bergen bestaat 50 jaar en dat wordt deze zomer gevierd met een expositie in Museum Kranenburgh. In de Tuinzaal van het museum zijn vanaf woensdag 1 juli werken te zien van alle negen leden van de groep.

Elsbeth Cochius, Gea Karhof, Madeleine Leddy, Piet Lont, Jadranka Njegovan, Jurjen Ravenhorst, José van Tubergen, Eric van der Wal en Philip Wiesman vormen met elkaar de Grafiekgroep Bergen, en ze zijn ook allemaal actief lid van het KunstenaarsCentrum Bergen (KCB). Ze komen regelmatig samen in de villa van Kranenburgh, en het is dus niet meer dan passend dat ze gezamenlijk in het museum exposeren.

De traditie van Bergen als kunstenaarsplaats is belangrijk voor de groep. Voor het 50-jarig bestaan maakte iedere kunstenaar een speciaal werk, met in gedachten een bekende Bergenaar of plek in Bergen.

De opening van de expo door schrijver Meine Fernhout is op 1 juli om 15:00 uur, met inloop vanaf 14:30 uur in het museumcafé. Daarna is de collectie tot en met 23 augustus te zien van dinsdag tot en met zondag tussen 11:00 en 17:00 uur.  Meer informatie is te vinden op grafiekgroepbergen.nl. (foto: Kenneth Stamp)

van tot
Gepland ical Google outlook ingezonden