Hoewel de brouwerij STOKED! nog maar twee jaar bestaat, gaat het goed. Ze hebben een vliegende start. Naast het uitbrengen van vijf bieren op de markt is de brouwerij nu verkozen tot brouwerij van de maand bij Alliantie van biertapperijen. Hiermee wordt het bier bij dertig aangesloten cafés geïntroduceerd.
Speciaal voor deze Alliantie van biertapperijen (ABT) cafés heeft STOKED! een Dark Lager bier gebrouwen. Dit biertje is exclusief te proeven bij die cafés. Hoewel dit een mooie stempel is op het werk van de brouwerij, is dit niet de eerste keer dat ze in de prijzen vallen. Die teller staat inmiddels op vijf. Zo kregen ze goud bij de Dutch Beer Challenge voor hun Hibiscus Radler en goud bij de European Beer Challenge voor de Unfiltered Lager.
De bieren waren al bij ruim 125 locaties verkrijgbaar, met name in Bergen en omgeving. Dit jaar staat de zomer in het teken van de introductie van hun nieuwe bier. Pieter Vader, marketeer van het bedrijf licht dit toe. “We zien de uitverkiezing als ABT Brouwerij van de Maand als onze landelijke entree. We zijn erg trots dat we op deze schaal in heel Nederland geïntroduceerd worden. Zo trots dat we waar mogelijk de cafés zelf zullen bezoeken om in gesprek te gaan met de bierliefhebbers.”
Dark Lager zal op 1 juli officieel worden geïntroduceerd. Wat het biertje zo speciaal maakt? “Het heeft een Duitse oriëntatie, zoals al onze bieren, maar we voegen altijd een eigen twist toe. Hierdoor sluit het aan op het totale aanbod. Toegankelijk en doordrinkbaar, maar wel met de ambitie om prijswinnend bier te brouwen.”