Vonk tijdens werkzaamheden leidt tot brand bij PepsiCo-fabriek Broek op Langedijk

Een brandweerwagen staat geparkeerd buiten bij een gebouw met het logo van PepsiCo Nederland.

Bij de PepsiCo-fabriek in Broek op Langedijk is donderdagmiddag brand ontstaan. Het vuur brak uit tijdens onderhoudswerkzaamheden in het pand, waarna de brandweer met meerdere voertuigen uitrukte.

De melding van de brand kwam kort na het middaguur binnen. Vermoedelijk ontstond de brand nadat tijdens de werkzaamheden een vonk oversloeg. Vanwege de omvang van het incident werd de inzet van de brandweer opgeschaald en kwamen meerdere eenheden ter plaatse.

Om het vuur onder controle te krijgen maakte de brandweer onder meer gebruik van een schuimblusvoertuig. Brandweerlieden richtten zich op het voorkomen van verdere uitbreiding van de brand en het veiligstellen van het pand.

Binnen het bedrijf kwamen de bedrijfshulpverleners direct in actie. Medewerkers en BHV’ers verzamelden zich buiten, terwijl de hulpdiensten hun werkzaamheden uitvoerden.

Voor zover bekend raakte niemand gewond. De oorzaak van de brand wordt onderzocht. Ook is nog niet duidelijk hoe groot de schade aan het pand is. De brandweer verwacht nog enige tijd bezig te zijn met nabluswerkzaamheden en controles.