Wie nu langs de Iamsterdam Store loopt op het Amsterdamse Centraal Station, ziet mensen met een grote VR-bril op rare bewegingen maken en geregeld ‘oeh’ en ‘ah’ roepen. Amsterdam prijst de wijde regio rondom de stad aan, om de overvloed aan toeristen te spreiden. Ook Alkmaar en het Land van Leeghwater worden gepromoot.
De VR-campagne is onderdeel van het project ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’. Amsterdam Marketing werkt intensief samen met promotieorganisaties in de betrokken regio’s. Bij het project horen ook activiteiten, themaplattegronden van de regio’s, filmclips, campagnes op social mediakanalen en productontwikkeling. Er zijn zes regio’s met elk een eigen thema: Old Holland, New Land, Castles & Gardens, Flowers of Amsterdam, Amsterdam Beach en Authentic Haarlem. Kaasstad Alkmaar en het Land van Leeghwater vallen onder Old Holland.
Gemeente Alkmaar en Alkmaar Marketing werken al enige tijd aan het versterken van banden met Amsterdam Marketing. De organisaties willen graag profiteren van de Amsterdamse wens om het toerisme te verspreiden. Medio mei werd in de hoofdstad voor die spreiding een plan gepresenteerd en de VR-campagne is daar een uitwerking van. (foto: Koen Smilde)