Alkmaarders kleien hun grootste overwinning, wandelen langs de geschiedenis van de vier V’s en volgen een route door de verduisterde monumentale ruimten van het Stadhuis. Tijdens het jubileumjaar werden maar liefst 178 evenementen georganiseerd. En dat is niet onopgemerkt gebleven. “Wij doen het op z’n Alkmaars, met lef en op geheel eigen wijze.”
De Gouden Giraffes worden jaarlijks uitgereikt voor de meest creatieve en effectieve evenementen en communicatiecampagnes in Nederland. Mirella Doss van DOSS Event Support en adjunct-directeur Melanie Goudsblom van Alkmaar Marketing mochten woensdag de Gouden Giraffe Event Award in de categorie ‘relatie- en community evenementen’ in ontvangst nemen.
De organisatie van Alkmaar Ontzet 450 jaar, een samenwerking van DOSS Event Support en Alkmaar Marketing, won de prijs omdat inwoners intensief betrokken werden bij de programmering. De tientallen evenementen werden niet alleen voor, maar ook dóór de Alkmaarders georganiseerd. De jury sprak van een gedurfde en unieke aanpak die nooit eerder zo grootschalig is uitgevoerd.
“Ontzettend trots, dat ben ik”, reageert Mirella Doss. “We hebben hier de afgelopen jaren samen naartoe gewerkt.”
Ook evenementenwethouder Robert te Beest is trots. “Afgelopen jaar hebben we Alkmaar Onzet 450 jaar door een samenwerking tussen verschillende partijen op een prachtige manier kunnen vieren. Dat resulteerde in een evenementenprogramma voor en door onze bewoners, waar de bezoekers ook van konden meegenieten.” Burgemeester Anja Schouten vult aan: “Prachtig dat onze evenementen, in het teken van dit ontzettend belangrijke stuk van de geschiedenis van Alkmaar, ook deze erkenning krijgen.” (foto: aangeleverd)