Maandag is tijdens de jaarlijkse beurs van de Vereniging Vrije Theater Producenten de allereerste VVTP-Marketingprijs uitgereikt aan TAQA Theater De Vest. De trotse manager Programma & Publiek Marijke van den Muijsenberg mocht de prijs in Theater De KOM te Nieuwegein in ontvangst nemen.
Om waardering uit te spreken voor theaters die zich op het gebied van marketing onderscheiden, heeft de VVTP een nieuwe prijs in het leven geroepen. Theater De Vest viel onder andere op dankzij de expertise van het team en de online marketing, die zorgen voor een bovengemiddelde zaalbezetting.
“Het theater dat de eerste editie van de VVTP-Marketingprijs wint, is zo’n theater dat zich al geruime tijd onderscheid qua marketing”, is te lezen in het juryrapport. “Deze fijne samenwerkingspartner is proactief, reageert snel op vragen, gaat hiermee aan de slag en is meedenkend. Het team beschikt over veel expertise, onder andere op het gebied van online campagnes. Daarmee weet dit theater zijn publiek goed te bereiken én te informeren.
Daarnaast heeft dit theater een aantrekkelijk randprogramma en mooie samenwerkingen met lokale organisaties. Dit alles zorgt ervoor dat de zalen vaak meer dan gemiddeld vol zitten. Een prestatie waar het hele team trots op mag zijn!”
De VVTP bestaat uit twintig theater- en muziekproducenten die bij elkaar circa 60 procent van het professionele podium aanbod in Nederland verzorgen. De vereniging heeft leden als Stage Entertainment, Senf Theaterpartners, Bos Theaterproducties en George Visser producties.