Blokker maakt comeback: nieuwe winkel in Heiloo lijkt kwestie van tijd

Buitenaanzicht van een Blokker-winkel met open deuren en winkelmanden bij de ingang.

Blokker opent woensdag 12 winkels. Dat valt te lezen in een e-mail die is verstuurd aan oude klanten van de winkelketen in huishoudelijke artikelen. Voorlopig moet de regio nog even geduld hebben voordat er een nieuwe Blokker opent, maar een nieuw filiaal in Heiloo lijkt een kwestie van tijd te zijn.

Blokker ging in november vorig jaar failliet. De keten telde op dat moment ongeveer 400 winkels, waarvan zo’n 45 werden geëxploiteerd door franchisers. De meeste franchisewinkels bleven open, waaronder de winkel in winkelcentrum Geesterduin in Castricum.

Naast die winkels in de laatste Blokker-huisstijl met kleine letters en een punt zijn er binnenkort ook de eerste twaalf winkels te vinden in Nederland met het oude Blokker-logo: de naam in hoofdletters in oranje blokken. Die zijn vanaf woensdag te vinden in Alphen aan den Rijn, Amsterdam (Haarlemmerdijk en Rozengracht), Bovenkarspel, Breskens, Den Bosch, Elst, Emmen, Hoogezand, Voorburg, Weert en Zeist.

Na het faillissement van Blokker moest ook de vestiging van Blokker in winkelcentrum De Hoef de deuren sluiten, die in 2017 de deuren opende. (foto: Streekstad Centraal)

In de regio Alkmaar dus voorlopig nog geen nieuwe Blokker-winkels, maar op de website van Blokker New B.V. wordt personeel gezocht voor een vestiging in Heiloo. Daar zat Blokker tot het faillissement tegenover winkelcentrum ’t Loo aan de Heerenweg.

Heiloo is blijkbaar als enige in beeld voor de 37 nieuwe winkels die de initiatiefnemers dit jaar willen openen door het hele land. Alle openingen maken deel uit van de herlancering van het merk.

De terugkeer van de winkelnaam Blokker is mogelijk doordat oud-directeur Roland Palmer vorig jaar de rechten op de naam Blokker verwierf. De initiatiefnemers stellen met de nieuwe Blokker-winkels “terug te willen keren naar het vertrouwde assortiment van huishoudelijke artikelen: van strijkijzers en kledingstomers tot koekenpannen en schoonmaakmiddelen,” zo vertelt categorymanager Joop Geelen aan de nieuwssite Retail Trends.