Het moet maar eens afgelopen zijn met de wildgroei van aanplakbiljetten en spandoeken in Dijk en Waard. Dat is de boodschap van het college. Het gemeentebestuur wil een project opstarten om de grote hoeveelheid reclame aan te pakken.
De televisie staat aan en je ziet het. Of je stapt bijvoorbeeld in de auto en rijdt er langs. Reclame is eigenlijk niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Rond het plaatsen van aanplakbiljetten en spandoeken zijn regels. Zo mogen borden niet te groot zijn en moeten ze na twee weken weggehaald zijn. Tot zover de theorie.
Volgens fractievertegenwoordiger Ruben Philippo van de Dijk en Waardse Onafhankelijke Partij (DOP) zijn er steeds meer aanplakbiljetten en spandoeken. “Wij waarderen iedereens inzet voor een bruisende gemeente, maar een wildgroei van affiches is niet wenselijk”, benadrukt Philippo. De fractievertegenwoordiger wil van het college weten wat de gemeente doet tegen de biljetten en borden.
Het college ziet dat er meer tijdelijke reclames zijn. Er wordt door BOA’s gehandhaafd, maar: “De afgelopen tijd is vooral gefocust op excessen.” Wanneer het project start om de ‘wildgroei’ van reclames terug te dringen is nog niet duidelijk.